Friday 28 September 2012

Istikharah Cinta

Istikharah cinta memanggilku.. memohon petunjukkamu..
istikharah cinta membawa aku terbang kembali ke masa silamku, mencari diriku di sebalik dosa2ku.. di saat aku sendiri, cuba bermuhasabah mencari siapakan cinta yang lebih aku utamakan?? deraian ayer mata mula menghiasi di pipiku.. mencari2 jawapan pastiku, layakkah aku di terima sebagai hambaMU.. Engkau menilai setiap kebaikanku, Engkau menerima taubatku, tetapi aku leka dengan duniaMU... pantaskah aku hidup di syurgaMU?? mencari jawapan di sebalik dosa2 yang pernah aku lakukan... menangis aku sendiri..  aku malu ya ALLAH...




Begitu luar biasa bentuk cinta hakiki
yang berlandaskan kasih Ilahi,
Ibarat pohon dalam hati,
Akarnya adalah kepatuhan kepada Allah,
Dahannya adalah makrifatullah
iaitu mengenai Allah,
Rantingnya takut pada kemurkaan Allah,
Daunnya malu kepada Allah,
Buahnya adalah istiqamah,
Air dan bajanya adalah zikrullah.
~istikharah cinta~

perhiasan kebaikan

No comments:

Post a Comment